1
이번 시간에는…
에 대해 학습 하겠습니다.
강사 : 조대호
Introduction to Computer [전산영어 실무] -특강-
학/습/내/용
- Hardware & Software - Ubiquitous computing
학/습/목/표
전산영어 시험의 유형과 학습전략을 세울 수 있다2
Computer Hardware
A personal computer is made up of multiple physical components of computer
hardware, upon which can be installed a system software called an operating
system, and a multitude of software applications to perform the operating system,
and a multitude of software applications to perform the operator’s desired
functions.
Though a PC comes in many different forms, a typical personal computer
consists of a case or chassis in a tower shape(desktop), containing components
such as a motherboard.
☞ 개인용 컴퓨터는 컴퓨터 하드웨어라는 여러 물리적 부품, 그리고 그 부품에 설치할 수
있는 운영체제라 불리는 시스템 소프트웨어와 사용자가 원하는 기능을 실행하기 위한
다수의 응용 프로그램으로 이루어진다. 여러 가지 다양한 형태의 개인용 컴퓨터가 있지만 마더보드와 같은 부품을 담고 있는
타워모양의 케이스나 섀시로 구성된 개인용 컴퓨터가 가장 보편적이다. Computer hardware consists of input devices, output devices, various circuits, memory,
and the central processing unit where processing and operations are performed.
☞ 컴퓨터의 하드웨어는 입력장치, 출력장치, 여러 가지 회로들, 기억장치, 처리와 연산이
행해지는 중앙처리장치로 구성되어있다.
Computer Software
Software is a collection of computer programs and related data that provide the
instructions for telling a computer what to do and how to do it. In other words,
software is a conceptual entity which is a set of computer programs, procedures,
and associated documentation concerned with the operation of a data processing
system. We can also say software refers to one or more computer programs and
data held in the storage of the computer for some purposes. In other words
software is a set of programs, procedures, algorithms and its documentation.
☞ 소프트웨어는 컴퓨터 프로그램 그리고 컴퓨터에게 무엇을 어떻게 해야 하는지
알리는 명령을 규정하는 연관 데이터의 집합이다. 즉 소프트웨어는 데이터 처리 시스템의 연산과 관계가 있는 컴퓨터 프로그램, 절차, 연관 기록의 집합인 개념적 독립체이다. 또한 소프트웨어는 어떤 목적을 위해 컴퓨터의 저장장치에 보관된 데이터와 하나 또는
그 이상의 컴퓨터 프로그램을 지칭한다고 할 수도 있다. 한마디로 소프트웨어는 프로그램, 절차, 알고리즘, 그리고 그 기록의 집합이다.3
Ubiquitous computing
Ubiquitous computing names the third wave in computing, just now
beginning. First were mainframes, each shared by lots of people. Now we
are in the personal computing era, person and machine staring uneasily at
each other across the desktop. Next comes ubiquitous computing, or the
age of calm technology, when technology recedes into the background of
our lives. Alan Kay of Apple calls this “Third Paradigm” computing.
☞ 이제 막 시작되고 있는 유비쿼터스 컴퓨팅은 컴퓨팅에서 ‘제 3의 물결’로
불리고 있다. 제 1의 물결은 많은 사람이 공유했단 메인프레임의 시대였다. 지금(제 2의 물결)은 사람과 기계가 책상 위에서 서로 딱딱하게 마주하고 있는
개인 컴퓨팅의 시대이다. 다음으로 기술이 우리들의 삶 무대 뒤편으로 숨어 들어가는 고요한 기술의 시대, 유비쿼터스 컴퓨팅의 시대로 접어들고 있다. 애플 사의 알랜 케이는 이것을 “제 3의 패러다임”이라고 부른다.
기출문제 유형1
( ① ), including all physical components of a computer, differentiates
itself from ( ② ) which provides instruction sets to allow data and
hardware to execute specific task, Sometimes boundary of ( ① ) and
( ② ) is vague. For instance, firmware is ( ② ) “included” in ( ① ),
but the firmware belonging to a certain part is generally a field of computer
programmers and computer scientists – it is not an issue that actual users
should consider.
☞
컴퓨터의 물리적인 구성 요소를 모두 포함하는 ( ① )는 데이터와 하드웨어가
특정 작업을 수행하기 위한 명령어 집합을 제공하는 ( ② ) 와 다르다. 때때로
( ① ) 와 ( ② ) 의 경계는 모호하다. 예를들어 펌웨어는 ( ① ) 에
‘내장된’ ( ② ) 지만 일정부분에 속한 펌웨어는 일반적으로 컴퓨터
프로그래머와 컴퓨터 과학자의 분야에 속한다. – 이는 실제 사용자가 고려애야
하는 문제는 아니다. ☞ ① Hardware ② Software4
기출문제 유형2
A ( Ⓐ ) is a system of digital message formats and rules for exchanging those
messages in or between computing systems and in telecommunications. A ( Ⓐ )
may have a formal description.
The ( Ⓑ ) is the set of communications protocols used for the Internet and
other similar networks.
( Ⓑ ) is named from two of the most important protocols in it.
( Ⓒ ) are derived from Xerox Network System' IDP and SPP protocols. IPX is a
network layer protocol, while SPX is a transport layer protocol.
( Ⓓ ) provides services related to the session layer of the OSI model allowing
applications on separate computers to communicate over a LAN. In modern
networks, each computer having both an IP address and a ( Ⓓ ) name
corresponds to a host name.
In computing, ( Ⓔ ) is a protocol which computer programs can use to
communicate over a network.
☞ Ⓐ Network Protocol Ⓑ TCP/IP Ⓒ SPX/IPX Ⓓ NetBIOS Ⓔ APPC
기출문제 유형3
영어원문 영어약자 한글해석
DynamicRandomAccessMemory
(①
) 동적램
(②
) ALU 산술논리연산장치
DirectMemoryAccess
DMA (③
)
RandomAccessMemory
(④
) 임의접근기억장치
ReadOnlyMemory
(⑤
) 읽기용 기억 장치
괄호 안의 내용에 가장 적합한 번호를 답항보기에서 한가지만 선택하여 답안지의
해당 번호에 마크하시오5
정/리/하/기
전산영어 시험의 유형과 대체 전략을 세워 봅니다
다음시간에는…
에 대해 학습 하겠습니다.
[기출문제풀이특강] 어플리케이션 개발 관련 문제풀이